Wiedza i przepisy Develey
Rozsmakuj się w lekturze

4 sposoby na walkę z podjadaniem

4 sposoby na walkę z podjadaniem
Zastanawiasz się dlaczego nie chudniesz, mimo tego że odżywiasz się zdrowo i ograniczasz ilość spożywanych posiłków? Jeśli dodatkowo uprawiasz sport, to tym bardziej może być trudno znaleźć przyczynę. A często tkwi ona w niepozornym podjadaniu między posiłkami. Poniżej przedstawiamy sposoby jak walczyć z tym szkodliwym nawykiem: 1. Na początku, jeśli trudno jest Ci zrezygnować z przekąsek między posiłkami, spróbuj zastąpić je suszonymi owocami i warzywami. Są cennym źródłem składników odżywczych i nie zawierają cukru, dzięki czemu ograniczysz kaloryczność przekąsek, kiedy jeszcze nie będziesz gotowy by całkowicie z nich zrezygnować. 2. Wyeliminuj cukier - jego wysoka zawartość w przekąskach sprawia, że masz ciągle ochotę na coś słodkiego i nie możesz powstrzymać się przed kolejnym batonikiem lub kawałkiem ciasta. 3. Pij więcej wody i herbat - pomoże to wypełnić żołądek, przez co ochota na podjadanie między posiłkami będzie mniejsza. 4. Jedz posiłki częściej, ale o mniejszej obfitości i w stałych porach dnia - wprowadzisz swój organizm w stały rytm, co pozwoli Ci odzwyczaić się od niekontrolowanego podjadania. Stosując powyższe zasady, możesz znacząco ograniczyć dzienne spożycie kaloryczne, co zaowocuje lepszym samopoczuciem i zwiększy efekty odchudzania.