Wiedza i przepisy Develey
Rozsmakuj się w lekturze

Czy Ty też miewasz napady wilczego głodu?

Czy Ty też miewasz napady wilczego głodu?

Czy zdarza Ci się czasem, że pomimo spożywanych posiłków, nadal czujesz się głodny?
Powodów może być wiele, jednak będąc na diecie lub chcąc zachować dobrą formę, musimy kontrolować ilość spożywanego jedzenia.


Oto 5 produktów, które pobudzają apetyt i sprawiają, że zjadasz dużo więcej niż planowałeś:

1. białe pieczywo - jego spożycie powoduje szybki wzrost poziomu cukru we krwi, a co za tym idzie, również szybki jego spadek. A to z kolei powoduje u nas napady głodu. Warto się go wystrzegać w trosce o zgrabną sylwetkę i zastąpić pieczywem pełnoziarnistym.

2. alkohol - ma wysoki indeks glikemiczny, a jego spożycie potęguje ochotę na węglowodany proste i powoduje obniżenie poziomu samokontroli, przez co chętniej sięgamy po słone przekąski i słodycze.

3. słodycze - nie tylko zawierają mnóstwo cukru, ale również działają uzależniająco i powodują, że z łatwością sięgamy po kolejną czekoladkę, ciastko czy kanapkę.

4. soki owocowe - zaskoczony? Choć powszechnie uznawane są za źródło witamin, soki owocowe są wysokokaloryczne i często zawierają duże ilości cukru, dlatego powinniśmy je pić maksymalnie raz dziennie.

5. słone przekąski - zwykle powstają z oczyszczonej mąki i zawierają ogromne ilości soli, co podobnie jak nadmiar cukru wzmaga nasz apetyt na słodycze.